به نقل از سایت مشاوره تحصیلی هیوا ، رییس سازمان سنجش از برخی قوانین کنکور ابهام زدایی کرد .

ابراهیم خدایی در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان معتقدند ؛ سهمیه مناطق در اجرا برای مهاجرت اجباری جای کار دارد ، می گوید : ملاک سهمیه بندی 3 سال آخر تحصیلی داوطلب است و داوطلبان باید 3 سال در یک منطقه به صورت مستمر زندگی کنند . اگر 3 سال دانش آموز متفاوت باشد منطقه مرفه تر برای وی ملاک قرار داده می شود . 

وی با بیان یک مثال توضیح می دهد : به طور مثال فرد دو سال در تهران زندگی کند و یک سال در پاکدشت ، منطقه یک محسوب می شود .

خدایی ادامه می دهد : این مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که از استفاده ناحق داوطلبان از سهمیه مناطق ضعیف تر جلوگیری می کند تا کسی امتیاز سهمیه بندی مناطق را با سوء استفاده نگیرد . 

رئیس سازمان سنجش تصریح می کند : مبحث مورد سوال مهاجرت ضروری یا اجباری داخلی برخی داوطلبان مثل خانواده ارتشی ها است ، ( فرد 2 سال در منطقه ضعیف زندگی کند و سال آخر در منطقه مرفه تر تحصیل کرده و سهمیه منطقه مرفه تر برای وی اعمال شود ) که در این زمینه مسئله یا اعتراضی گسترده به سازمان سنجش منعکس نشده تا به فکر اصلاح این سهمیه بندی باشیم .

وی می افزاید : اگر رسما این مسائل از طرف داوطلبان منعکس شود ؛ اعتراضات به شورای انقلاب فرهنگی برای اصلاح مصوبه ابلاغ می شود . 

برای مطالعه متن کامل خبر بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

 

 

 

www.heyvagroup.com/shownews2/2494/بررسی-قوانین-کنکور-توسط-رئیس-سازمان-سنجش.html